Subject: FW: Kiili Tormi arenduse ristmiku kergtee valgustamine muudatus-projekt
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 11 Jun 2024 16:37:12 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/13500-6

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Rünno Bruus <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 11, 2024 4:17 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Re: Kiili Tormi arenduse ristmiku kergtee valgustamine 
muudatus-projekt

Tere

Saadan täiendatud projekti ja lisan vastused Teie märkustele järjest all:

-IKÕ korrigeeritud, lisatud side vt. fail (21801-1_PP_EL-6-05_ikõ)

-tegin soovitud tee-aluse ka kinniselt vt. Asendiplaan

-Asendiplaanil kajastasin avatud kaeve kontuurid

-sidetoru tugevusandmed peale kantud, vt. asendiplaan

- katete taastamine seletuskirja p 3.1 + mahtude tabelis täiendus

-teekatte märgisest antud masti kauguse mõõt vt. asendiplaan (2,1m )

Lisan failid, mida uuendasin ka kirja manusesse, need on 
tähistatud -----v02-ga

Kõik koos asuvad ikka samal lingil:

https://drive.google.com/drive/folders/1GvuPC8byqr-GErVdC_hU8kukZj-Houep?usp=sharing

Rünno Bruus

56206362

Kontakt Laur Kõiv (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 27. mai 2024 
kell 15:08:

Tere

Oleme projekti üle vaadanud ning edastame tähelepanekud projekti 
täiendamiseks/korrigeerimiseks.

*	Palume korrigeerida IKÕ plaane vastavalt manusesse lisatud näidisele.

Lisada vastava tabel andmetega, asendiplaanile lisada POS 1…3 tähis, 
tingmärkides kajastada vastavad valgustid, tingmärkides „Kasutusõigusega 
koormatav ala“ asemel kajastada „IKÕ seadmise ala“.

*	Materjalide hulgas puudus rajatava sidekaabli kohta IKÕ plaan, palume 
lisada.

*	Palume võimalusel mahasõidu asukohas maakaabli paiknemine lahendada 
selliselt, et võimalikult vähe rikutakse väljaehitatud konstruktsioone. 
Ristumised väljaehitatud konstruktsioonidega teostada kinnisel meetodil.

*	Asendiplaanil palume kajastada avatud kaeve kontuurid ning lisada vastav 
info ka tingmärkidesse.

*	Palume kajastada riigitee maaüksusele rajatava side maakaabelliini 
kaitsetoru kohta tugevusandmed. Vastav info kajastada asendiplaanil (nn 
noolega kastis) ja seletuskirjas.

*	Palume kajastada seletuskirjas katete taastamise osa ning viidata ning 
kirjeldada millises ulatuses teostatakse katete taastamiste töid ConArte töö 
nr 2019/258MT raames.

*	Tingmärkides on kajastatud projekteeritud teekattemärgistus ning palume ka 
asendiplaanil vastav kontuur kajastada.

Tee projekteerimise normide § 11 lg 7 kohaselt vastava valgustimasti vähim 
kaugus tee sõidutee äärest ilma sõidukipiirdesüsteemita on projektkiirusel:
  1) üle 60 kilomeetri tunnis – 2,5 meetrit;
  2) kuni 60 kilomeetrit tunnis – 2,0 meetrit;

Asendiplaanil palume kajastada riigitee valgustusmastide kaugused tee äärest 
ehk teekatte ääre märgistusest.

Palume projekti täiendada ning edastada, kas minu e-mailile või 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Rünno Bruus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 17, 2024 11:19 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Kiili Tormi arenduse ristmiku kergtee valgustamine 
muudatus-projekt

Tere

Lisasin IKÕ ja ohutusmastide koodid spetsifikatsiooni.

Millal saate üle vaadata?

https://drive.google.com/drive/folders/1GvuPC8byqr-GErVdC_hU8kukZj-Houep?usp=sharing

Rünno Bruus

Kontakt Rünno Bruus (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >) kirjutas kuupäeval K, 15. mai 2024 kell 10:52:

Tere

Kas saate palun selle Kiili- Tormi ristmiku Tv projekti üle vaadata.

Kiili vallale sobis kõik.

Ma ei ole IKÕ-sid veel lingile lisanud aga need saab kiiresti korraldada, 
kui muus osas enam muudatusi ma tegema ei pea.

https://drive.google.com/drive/folders/1GvuPC8byqr-GErVdC_hU8kukZj-Houep?usp=sharing

Rünno Bruus

56206362

Kontakt Rünno Bruus (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >) kirjutas kuupäeval K, 8. mai 2024 kell 13:08:

Tere

Edastan käesolevaga korrigeeritud failid.

https://drive.google.com/drive/folders/1GvuPC8byqr-GErVdC_hU8kukZj-Houep?usp=sharing

Rünno Bruus

56206362

Kontakt Laur Kõiv (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval N, 4. aprill 2024 
kell 15:55:

Tere

Oleme projekti üle vaadanud ning edastame tähelepanekud projekti 
täiendamiseks/korrigeerimiseks.

*	Juhime tähelepanu, et riigitee nr 11115 km 6,39-6,66 oli liiklusohtliku 
koha likvideerimise objekt 2023 aastal. Tuleb arvestada, et riigitee 
katendile ja kõikidele väljaehitatud rajatistele ning tehnovõrkudele kehtib 
ehitaja poolne garantii 5 aastat alates tööde vastuvõtmise kuupäevast ning 
riigitee konstruktsioonide ja rajatiste kahjustamine peab olema välistatud.

*	Palume lahendada ristumiskohas maakaabli ristumine kinnisel meetodil ning 
asendiplaanil kajastada maakaabli sügavuse ja kaitsetoru tugevuse andmed. 
Lisaks palume maakaabli paiknemine lahendada selliselt, et võimalikult vähe 
rikutakse väljaehitatud konstruktsioone.

Võimalusel nihutada maakaablite paiknemist tee konstruktsioonidest eemale 
ning ristumine kõnniteega lahendada kinnisel meetodil.

*	Samuti palume kajastada avatud kaeve (sh puurimiskaeviku) kontuurid 
paigaldatavate tehnovõrkude (sh maakaabel, sidekaabel, kaev) osas. Lisada 
vastav info ka tingmärkidesse.

Avatud kaevete, sh puurimiskaevikute puhul tuleb välja tuua nende kaugused 
teekatte servast.

*	Juhime tähelepanu, et riigitee nr 11115 äärsed valgustusmastid paiknevad 
teega külgnevas vabas ruumis (antud situatsioonis kaugus tee äärest >7,0m), 
seega valgustusmaste ning teega seotud seadmeid ja liikluskorraldusvahendeid 
kandvaid tugikonstruktsioone võib sõidukipiirdesüsteemita teel paigutada 
teega külgnevasse vabasse ruumi vaid juhul, kui need vastavad standardi 
EVS-EN 12767 nõuetele. Palume seletuskirjas ning asendiplaanil kajastada 
valgusmastide vastavus standardile EVS-EN 12767. Lisame juurde, et mastid 
peavad olema ohutud ehk HE tüüpi metallmastid ja nendele vastavad betoon 
jalandid. HE-masti tüüp märkida joonisele ja seletuskirjas välja tuua.

*	Asendiplaanil palume kajastada riigitee valgustusmastide kaugused tee 
äärest ehk teekatte ääre märgistusest.

*	Lisaks palume kajastada asendiplaani riigitee maaüksusele rajatavate 
kaablite sügavuse andmed nn noolega kastis. Sügavuse osas järgida 
Transpordiameti Nõuete tabelis 1 toodud väärtusi. Ristumisel kraaviga 
minimaalne sügavus 1,0m, teemaal tee mulde nõlvast kuni 1m kaugusel min 
sügavus 1,2m, teemaal mulde nõlvast kaugemal kui 1m min sügavus 1,0m. 
Lisame, et asendiplaani joonistel tuua riigitee maaüksuse ulatuses välja 
tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning 
kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.
*	Rajatavate kaablite sügavuse ja kaitsetoru tugevuse andmed palume 
kajastada ka seletuskirja teksti osas.

*	Asendiplaanil kasutada ajakohast geoalust (sh teostusmõõdistuse andmed, 
rajatud sidekaablid, ehitatud tee).

*	Asendiplaanil olevad katastriüksuste piirid ja nimetused on kohati 
puudulikud ja ebatäpsed nt puudub Pindle tee kinnistu (30501:001:0377). 
Lisaks puudub tingmärkides piiri tähis. Palume kontrollida ning täiendada.

*	Palume korrigeerida ning kajastada korrektselt, kuidas kulgeb kõnnitee 
(teostusjoonis), mida kajastab lilla kontuur, kas valgusti on võimalik 
rajada väljapoole riigitee maaüksust.

*	Palume kajastada riigitee maaüksusele rajatava side maakaabli kohta 
tugevus ja sügavus andmed vastavalt Transpordiameti nõuetele. Vastav info 
kajastada asendiplaanil (nn noolega kastis) ja seletuskirjas.

*	Palume kajastada katete taastamise kontuurid ja ulatus võimalusel eraldi 
asendiplaanil ning katete taastamise osas viidata vastavale tee projektile 
(seletuskirjas, asendiplaanil).

*	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel on 
kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab 
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama 
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud 
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks 
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks 
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku 
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

*	Projekti materjalides puuduvad IKÕ plaanid. Palume koostada ja esitada 
vastavalt Transpordiameti tüüpnõuetele Lisa 6.

*	Palume esitada asendiplaan ka dwg või dgn kujul.

*	Palume esitada ka vastav taotlus blanketil (blankett lisatud manusesse).

Lisaks edastan Transpordiameti elektriinseneri (Andrus Tulli) tähelepaneku.

Valgustuse projekteerija peab arvestama Kiili Vallvalituse poolt väljastatud 
projekteerimistingimustega , et riigiteele T-11115  projekteeritakse 
sõidutee valgustamiseks valgustid värvustemperatuuriga 3000 K.

Hetkel on ületuskohale eelnev ja järgnev sõidutee ala valgustatud  4000 K 
valgustitega .

Valgustuse projekteerija peab andma õige sisendi valgusarvutuse koostajale , 
et tuleb kasutada sõidutee valgustamiseks valgusteid värvustemperatuuriga 
3000 K.

Projekti seletuskirja spetsifikatsiooni lisada täpsed valgustite toote 
margid-tüübid , et hankele pakkumise tegijad  saaksid õigete toodetega 
arvestada.

PS. Projektis on kasutusel sõidutee valgustid 4000 K – toode VIZULO MRUE 040 
740 L01 (siin peab olema tähis „730“ , mis tähendab värvustemperatuuri 3000 
K).

Palume projekti täiendada ning edastada, kas minu e-mailile või 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Rünno Bruus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 28, 2024 12:35 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Kiili Tormi arenduse ristmiku kergtee valgustamine 
muudatus-projekt

Tere Lauri,

Millal saab TRAM-ilt tagasiside Kiili-Vaela kergtee lõigu tänavavalgustuse 
projekti kohta.

Asub lingil:

https://drive.google.com/drive/folders/1GvuPC8byqr-GErVdC_hU8kukZj-Houep?usp=sharing

Rünno Bruus

KLM Projekt OÜ

56206362

Kontakt Rünno Bruus (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >) kirjutas kuupäeval T, 12. märts 2024 kell 13:39:

Tere

Tegin Muudatuse projekti palun üle vaadata Kiili Vallas ja TRAM-is

Alloleval lingil on muudatus projekt ja ka vana projekt eraldi kaustas.

Lisaks on seal ka TRAM-i märkuste digidoc fail

https://drive.google.com/drive/folders/1GvuPC8byqr-GErVdC_hU8kukZj-Houep?usp=sharing

-- 

Best regards!

Rünno Bruus

KLM Projekt OÜ

56206362

-- 

Best regards!

Rünno Bruus

Leeditehas OÜ

+372 5620 6362

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www. <http://www.leeditehas.ee> leeditehas.ee <http://leeditehas.ee>

  <https://mail.google.com/mail/images/cleardot.gif/u/0>

-- 

Best regards!

Rünno Bruus

Leeditehas OÜ

+372 5620 6362

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www. <http://www.leeditehas.ee> leeditehas.ee <http://leeditehas.ee>

  <https://mail.google.com/mail/images/cleardot.gif/u/0>

-- 

Best regards!

Rünno Bruus

Leeditehas OÜ

+372 5620 6362

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www. <http://www.leeditehas.ee> leeditehas.ee <http://leeditehas.ee>

  <https://mail.google.com/mail/images/cleardot.gif/u/0>

-- 

Best regards!

Rünno Bruus

Leeditehas OÜ

+372 5620 6362

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www. <http://www.leeditehas.ee> leeditehas.ee <http://leeditehas.ee>

  <https://mail.google.com/mail/images/cleardot.gif/u/0>

-- 

Best regards!

Rünno Bruus

Leeditehas OÜ

+372 5620 6362

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www. <http://www.leeditehas.ee> leeditehas.ee <http://leeditehas.ee>

  <https://mail.google.com/mail/images/cleardot.gif/u/0>